Raukar, Rost och Neon på Fårö

Publicerad 2016-10-05 15:45:42 i Music, Smultronställe, Sverige, Wine and dine,

Tar man bilfärjan några minuter från Gotland så kommer man till Fårö. Där hittar man raukar i massor, helt otämjt landskap, Ingmar Bergmans museum och kultstället Kutens Bensin. Elvistokige "Kuten" själv bodde i Kalifornien i många år och när han sen flyttade hem igen hade han med containervis med roliga gamla prylar, bilvrak, möbler, jukeboxar och grus från Graceland. Med detta byggde han sen upp partystället Kutens Bensin, med bar, livemusik, creperi och snyggaste Elvisneonskylten ever. Läs hela storyn här. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv