Infinitypoolen och vino verde

Publicerad 2016-10-06 12:45:22 i Europa, Wine and dine,

 Visst ska man skämma bort sig själv så mycket man kan hela tiden!? Vi bytte hotell och testade boutiquehotellet Memmo i gamla stadsdelen Alfama. Ah, så lyxigt och mysigt! En röd infinitypool på taket med tillhörande takbar där vi drack grönt vin och njöt allt vi orkade. Underbart!!
 I labyrintgränderna hängde tanterna ut tvätt och fågelburar med undulater. 
Går man in genom porten till ett helt vanligt parkeringshus och tar hissen upp till 7e våningen hittar man takbaren Park. En ljummen sommarkväll med utsikt över Golden Gate kopian (25april bron) blir svårslaget. Vilken stad! Lissabon vi ses snart igen! Eu te amo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv