Snäll är det nya svarta!

Publicerad 2016-11-17 16:54:00 i Music,

Just nu när tiderna känns lite mörka och manga runt omkring är negativa och deppiga känns det bra att dopa mig med glitter från countrygalan i Nashville. Årets låt blev ”Humble and Kind” med Tim McGraw.  Den är skriven av Lori McKenna som en lista till hennes familj med vad som är viktigt i livet. Lori vann priset förra året också, då med låten "Girl Crush" och hon har skrivit flera andra låtar jag älskar. 

"Humble And Kind"  har fått sin egen hemsida nu där man inspirerar varann att göra nåt snällt för en okänd person. Det känns kanske lite plastigt men ändå fint tycker jag. Det är tufft att vara snäll!
"Hold the door, say "please", say "thank you" Don't steal, don't cheat, and don't lie
I know you got mountains to climb. But always stay humble and kind
When the dreams you're dreamin' come to you. When the work you put in is realized
Let yourself feel the pride. But always stay humble and kind
Don't expect a free ride from no one. Don't hold a grudge or a chip and here's why:
Bitterness keeps you from flyin'. Always stay humble and kind"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv