Valborg i Paris

Publicerad 2016-05-23 14:08:00 i Europa, Pynt, Smultronställe, Wine and dine,

 
 Från London till Paris.  Finns ingen stad som Paris! Så roligt att få prata franska, dricka rödvin i små glas, äta croissant och bara promenera omkring. Vi bodde i Maraiskvarterenm runt hörnet från Village St Paul där det finns hur mycket loppisar som helst. Tittade in på snygga butiken Merci där det fanns linnelakan och en hel del annat fint som skulle passa hemma!
Området kring Canal Saint-Martin i nordöstra Paris är fantastiskt mysigt. Första maj kom värmen tillbaka, alla var lediga och satt och njöt av solen, unga och gamla i en härlig blanding. Så mysigt! Vi testade pizzerian Pink Flamingo och satt vid kanelen med vår rosa ballong och väntade på leverans, smidigt och supergott! I början av året var det nog inte lika mysigt där när kanalen tömdes och städades för första gången på 15 år, det fanns en hel del omysigt på botten. Men nu är det rent och fint igen! Merci!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv