20 hr i Oslo

Publicerad 2016-04-26 14:51:03 i Europa, Wine and dine,

Jag älskar minisemestrar som ni vet. Den här helgen blev det en sväng till Oslo. Har varit där för nästan 10år sen, då besökte vi vikingamuseum och åkte ända upp till Holmenkollen. Men nu utforskade vi stan istället. Nya favoritområdet är bohemiska Grünerløkka, en bit bort från turistiga huvudgatan Karl Johann. Snygga amerikanska dinern The Nighthawk Diner  blandade jättegoda bourbondrinkar.
Men såklart promenerade vi runt på Aker Brygge och över till lilla ön Tjuvholmen där Stordalens nya lyxhotell The Thief ligger också. Hade tänkt ta en drink där men baren öppnade först på kvällen så vi fick sola istället.
 Så läckra områden man hittar, en härlig blandning mellan gamla slitna och rykande färska byggnader.
 
Man blir törstig av att sightseea så vi fick rosepaus på konsertstället Parkteatret .
 Det vimlade av mysiga cafe på Thorvald Meyers gate, vi smet in på Bistro Brocante Åker gärna hit igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv