L'isle sur la Sorgue

Publicerad 2015-04-11 15:49:00 i Europa, Pynt,

En av mina favoritplatser på resan var lilla stan L'Isle sur la Sorgue som ligger ca 45min med bil från vår by. Den här lilla östaden ligger i floden Sorgue och det vimlar av kanaler och små gammeldags mysiga gränder. Stan är  världskänd för sitt stora antal fasta antikaffärer och främst för sina två stora antikmässor. Till vår stora lycka var det antikmässa nu över påsk och trots att vi mest skummade lite på ytan hittade vi hur mycket fint som helst och fick med oss en massa inspiration hem.
Det blå Pepsibordet var för stort för min resväska och likaså den gröna runda bänken som skulle passat perfekt runt vårt stora körsbärsträd. Nästa gång får vi ta med ett släp att lasta våra fynd på!
Tarte a citron är bland det godaste jag vet och detta fiket mitt bland allt pynt var jättemysigt.
USAprylar och ett helt lass med dockögon hade inte suttit fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv