Praliner, Sammet & Cocktails

Publicerad 2017-05-09 11:56:10 i Coola killar, Wine and dine,

I mars öppnade en ny lyxig cocktailbar i stan, Bon Bon Bar. Jätteläckert ställe, ombonat med glammig feeling. Inredning i rosa sammet passar perfekt ihop med känslan av 20-tal, cocktails, party och chokladpraliner. I dig it! Tillbehören till drinkarna är odlade på taket på baren. Kommer man hyfsat tidigt på kvällen kan man lyxa till det i loungen men champagne, kaviar och fantastiska drinkar. Efter 23 blir baren nattklubb och ibland anordnas specialevents med maskerad Gatsbystyle.
 Barchefen Dosa Ivanov älskar sitt jobb och har komponerat cocktails i över 30år. För nåt sen blev han  World Cocktail champion of the year och fick åka till Tokyo som gästdomare året därpå. Enligt den här intervjun gillar han själv hotellbarer och att använda sig av apelsin i drinkar, men om han tvingas välja favoritdrink blir det Dry Martini.
 
 Han blandade ihop en helt fantastisk Marguarita till mig och jag måste dit igen snart och testa fler drinkar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv