Lerins nya kompis

Publicerad 2016-01-26 15:54:00 i Film o tv, Konst, Sverige,

 
Jag såg konstnären Lars Lerins tvprogram häromdan där han i varje avsnitt hälsar på hemma hos en kändis. Nu var det Mikael Persbrandt som fick besök. Dom som är till ytan helt olika personligheter (enligt medias vinkling i alla fall, stentuff respektive supersoft) bondade snabbt. Persbrandt målar också tavlor och till sommaren ska han vara gästutställare på Lerins konsthall i Karlstad,  Sandgrund. Är ni sugna på att åka dit på vernissage den 7 juni? Annars hålller utställingen på fram till slutet av juli. "Hans målningar är verk med stora gester, han tar fram alla känslor när han målar: Ömhet, kärlek, aggressioner. Det är ett starkt måleri, tycker Lars Lerin"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv