Marathon Village

Publicerad 2015-10-29 16:00:00 i Amerika, Music, Pynt,

Tillbaka i Nashville igen! Det har hänt väldigt mycket sen vi var där sist för knappt två år sen. Man bygger som lägenheter och kontorskomplex som tokar och har börjat riva gamla byggnader. Men vi såg också på flera ställen hur man varsamt tar hand om gammalt material och tegelstenar för att kunna bygga nytt i gammal stil sen. Det bor 2miljoner i Nashville och stan växer snabbt, men lyckas ändå behålla småstadkänslan. Det finns fem "I believe in Nashville" målningar runtom i stan nu. Det är Adrien Saporiti på DCXV Industries som ligger bakom varumärket som vuxit snabbt sista tiden med alla tänkbara turistprylar.
I en gammal bilfabrik i nya området Marathon Village ligger affären Antique Archeology . Det var jättelång kö utanför så det tog en stund innan vi kom in. Men väl värt att vänta på! Vilket ställe för en sån som jag som älskar gamla prylar. Aaahh!! Det är Mike Wolfe som står bakom butiken. Mike och hans kompis Frank Fritz på bilden här (som jag lånat från deras sida) kallar sig för moderna arkeologer och åker landet runt för att gräva fram gamla fina saker som sen säljs vidare. Killarna har fått rockstjärnestatus. Jag är jättenyfiken på att kolla in deras tv-program American Pickers   
American Pickers, History, Mike Wolfe, Frank Fritz
Just det ja. Det ligger en stor konsertlokal också i samma byggnad, Marathon Music Works, där vi såg Rhiannon Giddens som är väldigt poppis just nu. En operautbildad svart tjej som sjunger bluesgrass. Ballt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv