Lissabon - min nya favorit!

Publicerad 2016-10-06 07:54:00 i Europa,

"Europas San Fransisco", "Den vita staden", "Sju kullarnas stad". Min nya favoritstad är Lissabon!
Så otroligt vacker stad! Vi spenderade några varma  sommardagar där och blev kära i den direkt!  
Vi bodde en natt på vandrarhemmet Independente  . Så fräckt ställe, perfekt läge i området Bairro Alto. Där fanns allt! Cool restaurang, jättegod frukost på taket och underbar utsikt över stan. (ingen pool dock)
Nästa kvarter, Principo Real, mot hamnen till, var tidigare Lissabons baksida där det pågick mycket skumt men börjar nu bli trendigt. Vi tog en drink på Pensao Amor (kärlekspensionatet), som tidigare var en bordell.

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2016-10-06 09:17:23

Men vad härligt det ser ut...vill verkligen besöka Lissabon!😀

Svar: Gör det! Underbar stad!
ladylyckhem.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv