Soho - nygamla favoriter

Publicerad 2016-05-20 09:40:08 i Europa, Wine and dine, to do,

London är en sån spännande stad! Det sprudlar av liv överallt, många av mina gamla favoritställen finns kvar och det tillkommer nya ställen hela tiden. Staddelen Soho är en av mina absoluta favoriter, där ligger förutom gaykvartern, massor med kul butiker, barer och restauranger. Gamla Carnaby Street har helrenoverats och fyllts med massa ny shopping, en hel del svenskt också.  Kolla in den här affären tex med specialdesignade smycken där Iron Maiden och Keith Richards är stammisar, The Great Frog.
Vi var bara i London i knappt tre dagar, men hann ändå åka tillbaka till Soho flera gånger. På Great Windmill street ligger den gamla table dancing klubben the Windmill Theater (där var vi inte) men omkring den hittade vi flera nya kul ställen. På Beak Street testade jag trendiga Aperol Spritz på italienska Polpo och frukost på Bills snygga cocktailbar på Brewer Street.
 
Vi käkade burgare på Byron, fick väldigt goda sötpotatisfries och kidsen kritor och pyssel.
 Nästa gång ska vi se till att boka bord på Blacklock, det såg vansinnigt gott ut.
Så många ställen vi inte hann testa. Kaffe och franskalektioner på Soho Grind var ett av dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv