London - mellan Towern och Brick Lane

Publicerad 2016-05-20 12:27:05 i Europa, Friends & Fam, Wine and dine, to do,

Våra kompisar hade fixat en jättemysig Air bnb lägenhet för oss allihop i ett nybyggt område jag inte varit i förut i East End i närheten av Tower Bridge och mysiga småbåtshamnen St Katrines Docks, där det finns en massa små restauranger och kontor. Där skulle jag kunna bo. Gatan Brick Lane (Banglatown) ligger några minueters promenad åt andra hållet och är helt annorlunda. En stor invandrarkultur från Bangladesh mixas med ung och hipp design och trendiga matställe. Passar ju oss perfekt, så hippa som vi är ;)
På vinbaren VagabondOld Spitalfields Market fick man ladda sitt vinkort och med det köpa vin på kran,  jättekul att vara sin egen vinprovare. Platsen har varit marknadsplats i 350år och nu är det en marknad under tak med både mat och roliga prylar.
Äta måste man ju, och dricka. Så vi testade en portugisk tapasrestaurang på marknaden också, Taberna Mercado. Nästa gång har vi på St Johns To-Eat-listan, kompisarna var där och tyckte det var fantastiskt.
Vi fortsatte äventyret, tog Eurostartåget och åkte tunneln över till Paris. Bye bye London! See you soon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv