Take it Easy Glenn

Publicerad 2016-01-22 16:50:00 i Amerika, Music,

 Hade jag varit kille skulle jag gärna sett ut som Glenn Frey gjorde på 70-talet! Så cool!
Jag älskar Eagleslåten "Take it Easy". Det är Glenn som sjunger men den är skriven av Jackson Browne (som vi såg på Liseberg i somras förresten). Innan Eagles släppte sin första platta var Glenn Frey en fattig låtskrivare som bodde granne med Jackson. En dag visade han en låt han höll på att skriva och Glenn hjälpte honom lägga till några textrader. Låten blev så bra att den blev Eagles debutsingel 1972 och var den låten som gjorde Eagles till ett av dom hetaste banden i landet. Har ni vägarna förbi lilla Winzlow i Arizona,  så kan ni ställa er på Hörnet ihop med alla andra turister som står där och tittar på trubadurskulpturen med gitarren och väggmålningen med Forden.

"Well, I’m a standing on a corner in Winslow, Arizona,  and such a fine sight to see.  It’s a girl, my Lord, in a flatbed Ford slowin’ down to take a look at me.  Come on, baby, don’t say maybe.  I gotta know if your sweet love is gonna save me.  We may lose and we may win though we will never be here again.  So open up, I’m climbin’ in, so take it easy"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv