Holy Smoke!

Publicerad 2015-07-04 09:19:00 i Smultronställe, Wine and dine,

Kan inte vi åka till Texas så får Texas komma hit. Vi hittade feelingen mitt ute på vishan utanför Höganäs där det luktade rökigt från den stora smokern och där en av delägarna till Garage har upplåtit lite land i sin gurkodling till ett riktigt BBQhak. Holy Smoke BBQ. Vilken fullträff! Enormt mysigt och gott! Öppet lördagar och söndagar 11-17, man kan inte boka bord, det är först till kvarn som gäller tills maten tar slut. Kidsen kan grilla marshmallows på plats, dom stora kan sitta ner, dricka Lone Star (!) och äta brisket sandwich eller ribs som är ställets specialté. Det öppnade förra sommaren och var först tänkt att bli en liten köttbutik, men det blev snabbt så poppis att det blev en restaurang istället och folk vallfärdar dit nu. Ägarna är Texastokar som vi och har rest runt och samlat en massa inspiration i USA. Den stora parkeringen kommer fyllas i rekordfart i sommar är jag säker på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv