Notre coeur fait boum-boum!

Publicerad 2015-04-15 14:33:00 i Europa, Film o tv,

Det känns nästan lite overklig att vandra runt i den ena urmysiga franska byn efter den andra. Man kan ju få hjärtklappning för mindre! Vi gjorde utflykter varje dag och utforskade nya små ställen, byarna ligger med bara några minuters bilvägs mellanrum. Vissa av byarna är kändare än andra eftersom flera böcker och filmer utspelar sig där. Peter Mayles bestseller A year in Provence utspelar sig i Menerbes. Hans bok A good year blev film också för nåt år sen med Marion Cotillard och Russell Crowe i huvudrollerna. Ni som sett filmen känner ju till cafeet bredvid fontänen där hon jobbar. Det ligger i Gordes högt högt uppe på en kulle och vi satt där en solig eftermiddag och drack rose. Deidre Michalsky har kollat upp alla mysiga inspelningsställen i filmen.
Jag funderar på att spela in min egen film i pyttelilla Joucas eller pastelliga Goult. Vi får se. Helt säkert är ifallafall att jag vill tillbaka till Luberon igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv