På To-Do-listan :Clarksdale Missisippi

Publicerad 2014-09-09 16:45:00 i Amerika, Music, Roadtrip, to do,

Nästa års roadstripäventyr går till amerikanska Södern och just nu på listan finns två viktiga stopp. Det ena är Ground Zero Blues Club i Clarksdale Missisippi (där Morgan Freeman är en av delägarna) Stället öppnade 2001 och det spelas blues live flera gånger i veckan, serveras mat och vill man bo över så finns det sju lägenheter i byggnaden också. Plus att stället är så grymt  södersnyggt!
Det andra stoppet är Schack Up Inn, också det i Clarksdale. Lurigt men vrålhäftigt hotell med bar och livemusik och  bla singer/songwriter och gitarr workshops. "Shacks, if you think you might not like one then do yourself, and us a favor and don't book one. They are for people who appreciate history. Shacks are loved by artists, musicians, writers and just plain cool folks. (some people seem to think our shacks were slave shacks, not so) they were sharecropper houses and or tenant houses."
Hur mysigt kan det bli!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv