Maten. Musiken. Spriten.Romantiken

Publicerad 2014-03-30 22:57:00 i Film o tv,

Börjar med att citera Jonas Cramby "Även om allt som kommer från amerikanska södern inte är bra så kommer allt som är bra från amerikanska södern. Maten, Musiken, Spriten, Romantiken"
OCH vill jag tillägga - tv-serierna.
Efter att ha fått tips från alla håll om serien True Detective fixade vi abbonemang på HBO och började plöja. Efter åtta avsnitt är vi fortfarande lite omtumlade. Så jäkla bra, spännande, snyggt och jag kan inte sluta fascineras av Matthew McConaughey.  Vilken fantastisk skådis! Väl värd sin Oscar för Dallas Buyers Club dessutom. Nu vill man ju bara att säsong 2 ska börja! Men jag läser i DI att manusförfattaren och regissören som kallats både tv-genier och dreamteam tydligen hatar varann och inte har varken träffats eller pratats vid sedan dag ett utan all kommunikation har skett via deras respektive redigerare. Matthew var den som höll ihop hela inspelningen sägs det, men jag håller tummarna för en säsong till ändå! 
Dagens Industi Weekend 21/3 2014

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv