Paris - mon amour?

Publicerad 2014-06-25 17:25:00 i Smultronställe, Wine and dine,

Vad sägs om en liten tur till Paris?  Man blir ju på fantastiskt gott humör när man hittar så här charmiga tips! Jag har inte testat några av dessa utan bara snott lite inspiration och bilder..
 
Alors, att bara beställa pizza kan vara hur mysigt som helst om man handlar på Pink Flamingo (adress: 67 Rue Bichat. Metrostopp: Jacques Bonsergent eller Colonel Fabien). Där får du en rosa ballong när du beställt och sen kan du sätta dig var du vill längs den 4km långa kanalkanten vid Canal Saint-Martin och invänta din pizza som kommer levereras av det cyklande pizzabudet. Området sägs vara jättemysigt med flera gallerier och kul butiker dessutom. 
pizzaballoon
 
pizzaballoon2
 
Eller annars kan man ju ge sig ut på en annorlunda sightseeingtur i Paris och köras runt i i en gammal nercabbad Citroen av en påläst och glad fransman i randig tröja. Antingen väljer du rutt själv eller överlåter vägval till honom. Man blir upphämtad på sitt hotell och kan åka antingen dag och kväll, en timme för ca 120 Euro.  Företaget heter  4 Rues sous 1 Parapluie  

All the information for booking is here  /eller ring  +33-6-67-32-26-68.  

4roues

Gillar du att dansa tango (eller bara kolla och dricka vin) så låter detta stället som det perfekta datestället.  När det är fint väder på sommaren sitter det tydligen en liten fransk gubbe vid kajkanten längs Seine och spelar tangomusik tills solen går upp på sin bandspelare. Nåt liknande kunde man även se i Midnight in Paris, Woody Allen filmen jag verkar återkomma till från hela tiden, måste nog se om den igen snart. 

Square Tino Rossi, Quai St. Bernard, in the 5th Arrondissement (Métro stop Jussieu or Gare Austerlitz) 

tangoontheseine
Tips o bilder från MessyNessy

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv