Grammy

Publicerad 2014-01-27 20:56:00 i Music,

Inatt hölls 56:e Grammy Awards i USA. Daft Punk och Lorde blev årets största vinnare.
 
Kacey Musgraves fick en Grammy för bästa countrylåt med "Merry go Round" (som hon skrivit ihop med bla Shane McAnally) och dessutom Grammy för bästa countryalbum "Same trailer different park".  Jag tycker att alla låtar har grymma texter. Vi såg henne på Nalen i Stockholm i höstas och det var en fantastiskt bra konsert. Vi snackade med henne lite efteråt så man kan ju säga och hon och jag är ganska bra kompisar tycker jag nog.
 
Denna bild tog jag på Nalenkonserten
 
 & denna också
 
Nedan bild från Grammyframträdandet av "Follow Your Arrow"  har jag lånat från Kacey M. Älskar bootsen!
 
The Civill wars vann Grammy för bästa duo performance med  "From this valley". Den har jag helt missat och måste genast kolla upp!
 
Bästa country solo performance gick till Darius Ruckers "Wagon wheel". Honom såg vi 2011 på Lisebergshallen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv