24 hr i Köbenhavn

Publicerad 2014-02-24 21:51:00 i Pynt, Wine and dine,

När mannen skulle ha jobbmöte i Köpenhamn mitt i veckan en grå vinterdag före jul så hängde jag med.
  
 
Vi bodde på hotell Guldsmeden på Västerbro och hade sån tur att vi bara några meter från hotellet hittade en jättemysig italiensk restaurang, Tony's (en av Madklubbens flera restauranger)  Där åt vi en av de godaste efterrätterna någonsin, ingefärspäron med  kanderade pistagenötter, glass och brombärssås.
 
Tony's, Västerbrogade 64
 
Runt hörnet på hotellet ligger även min lilla favoritgata i stan Vaernamdamsvej.  Där finns några blomsterbutiker, flera små restauranger och inredningsbutiker och en riktigt bra spritbutik.

 
Jag gillar Cafe Granola är retroinrett i 30-talsstil. 
 
 
På en parallellgata till Stöget ligger Straedet. Där hade jag hört talas om en liten inredningsbutik som jag letade upp. Och det var verkligen en pytteliten butik helt full med fantastiska saker. Jag med ägarinnan och det visade sig att hon bott många år i Vancouver så hon blev jätteglad när hon hörde att julklappen jag köpte skulle åka hela vägen dit.
 
Akimbo, Hyskenstraede 3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv