Chris Stapleton!

Publicerad 2014-12-17 13:17:00 i Music,

En av mina absoluta favoriter  just nu är Chris Stapleton. Han kommer från Kentucky men bor i Nashville sen nästan 15år tillbaka och kan beskrivas som en country, bluegrass och rocksångare. Hans låtar har spelats in av allt från Adele till Luke Bryan men det är först nu han är på gång med ett eget soloalbum.  Jag hoppas verkligen  kunna se honom live någonstans nästa år. Jag såg att Justin Timberlake visst också fastnat för Stapeltons maffiga röst för han twittrade detta häromdagen:
"REAL music fans already know. So, mainstream:
@Chrisstapleton
Remember that name...
-JT"
Han var under några år medlem i bluegrassbandet The Steel Drivers där fioltjejen Tammy Rogers ingår. Hon är för övrigt med på mannens första platta på några låtar. Som alla musiker i Nashville är hon jätteproffsig och gullig. Det var dessutom hon som hjälpte till att kurera hans förkylning.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2014-12-18 17:02:08

Fioltjejer är alltid gulliga! ;-)
God jul på dig och Kram!

Svar: Japp det stämmer definitivt E! Kram & God Jul :)
ladylyckhem.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv