Gotland - förra gången

Publicerad 2014-08-26 15:33:00 i Roadtrip, Sverige,

För en hel massa år sen gjorde vi en veckas roadtrip på Gotland. Vackrare ställe får man leta efter! Vi  bilade runt hela ön, bodde på hotell i Visby, tältade på Fårö och bodde på hästgård mitt på ön. Vi red i havet, solade, besökte museum och gick nattvandring med en gammal gotländsk gubbe som hade nyckel till Visbys gamla låsta ruiner. Åt fantastisk gott lamm och saffranspannkaka med salmbär också såklart.
På hästgården Enggarde i Hemse bodde vi några dagar, tog ridlektioner och red långritter ut på landet. Så vackert att se Gotland från hästryggen. Älskar denna fina ö och längtar tillbaka!!
Lamm och raukar finns det gott om på Fårö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Jag äger en hel massa cowboyboots, har en brun häst och en röd liten stuga. Jag älskar att resa och blir lycklig av mat och pynt. Kan inte leva utan musik och jag blir inspirerad av det mesta runt omkring mig.
Detta är min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv